Let’s Gro – Mercado in het licht

Vier dagen, 134 activiteiten en 18.000 bezoekers. Inspiratiefestival Let’s Gro blijft een breed en betrokken publiek boeien. Het festival over de toekomst van Groningen heeft voor de zevende keer een podium gegeven aan alle mensen die de stad en regio mooier, beter en leefbaarder willen maken.

Meer dan 40 sprekers uit binnen- en buitenland raakten het thema van dit jaar: ‘Together’. De editie 2019 blinkt vooral uit in diepgang, diversiteit en onderlinge verbinding.

De Rode Weeshuisstraat is een klein, onopvallend straatje in de Groningse binnenstad. Het ligt vergeten aan de achterkant van de Grote Markt, tussen de Oude Ebbinge- en Oude Boteringestraat in.

MWPO heeft plannen voor de Rode Weeshuisstraat bedacht, samen met vastgoedontwikkelaar Beauvast van Wijnand van Smeden en de architectenbureaus Loer Architecten uit Rotterdam en De Zwarte Hond uit Groningen. ,,We willen er een nieuw stukje binnenstad creëren, waar mensen graag naartoe gaan en waar ze een poosje blijven”, zegt Kristiaan Capelle.

De nieuwe Mercado locatie moet nog worden gebouwd. In het kader van Let’s Gro zijn de restanten en contouren van de locatie tijdens Let’s Gro door HOF uitgelicht.

Meer Eventsupport-portfolio